Shopping och mysfika

Hej på er! 
Haft en härlig dag hittills.  Sambon var ledig idag han också så vi såg till att få lite gjort på förmiddagen. Vi åkte in och handlade och köpte lite kattmat. Sen passade vi på att ta en mysfika hos svärmor, alltid lika trevligt att träffa henne och alla hundar. 

Sen åkte vi hem och har precis ätit. Nu är pappa och min lillebror här så ska fortsätta vara social med dom men tänkte slänga in ett snabbt inlägg.  

Detta är bara en liten del av katthörnan, våra djur är rätt bortskämda men bra mat ska de va, förstår mig inte på såna som köper de billigaste torrfodret man kan på tex ÖB.  Jag testade köpa wiskas och något annat märke i blötmatsväg när min stora katt inte åt någonting, men hon åt inte de och de förstår jag. De är bara ren skit i dom,  blää! Men de är min åsikt ;)






Haha det är väl whiskas som står där på bänken? Den lila förpackningen? ;) Men håller helt med dig att katter ska ha bra mat!! Min Legolas blev ju 12 idag så då behövs de verkligen näringsrik mat :p jag tycker dock torrfodret är viktigare än mjukmaten att det är näringsrikt då det är de dom äter mest :) men de är ju så fruktansvärt dyrt!! Haha

Svar: Ja jag skrev ju att jag prövade sån whiskas och något annat "billigare" märke när hon var sjuk för att se om hon gillade de, för då tänkte jag bara på att försöka få i henne vätska! Men hela förpackningen är kvar då hon inte alls gillade de! :)

Håller helt med att torrfodret är betydligt viktigare än blötmaten, men skulle aldrig köpa och pilla i dom skitgrejer om de inte var för någon speciell anledning. Som denna gång då min katt blev sjuk och jag verkligen försökte med all mat för att hon skulle få i sig vätska. Jag kör bara royal canin, både lösmat och hårdmat. Samma med hunden, men sen behöver man absolut inte köra de märket. Finns massor med bra och billigare allternativ hos arkenzoo eller hos veterinären som är lika bra om inte bättre 😃

ssandraewelina.blogg.se

2016-05-25 // 22:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback