det är bara sanningen

Vi har bråkat väldigt mycket du och jag,
och som jag vet så har de hållt på ända sen jag va barn
det har varit en sjuk katt och råtta lek
jag försökte med allt för att få din uppmärksamhet,
Och det funka till en del, en-två gånger,
men du förstörde för mig och svaret blir nu sången,
Massa bortförklaringar ville jag inte ha,
för dig handlar allt om pengar och hat,
tänk efter vad du har gjort, jag är trött på gammalt groll
Vad trodde du? Att vi skulle lägga allt det bakom oss?
du har trampat och spottat för länge nu,
jag kan inte förstå eller ana hur du orkar vara du,
respektlös person som skiter i sina barn
kan du förklara för mig hur du står ut varje dag,

så många gånger du lämnat mig när jag behövde sig som mest,
så många gånger jag har trott att förändringar är bäst,
men efter 19 års tid har jag verkligen fått nog,
du hota mig till livet och jag kände hur du log,
jag frågar ofta mig själv vart min pappa håller till
jag tackar gudarna för att jag har mamma intill,
jag vill också tacka håkan för den platsen du har tagit,
du funnits där för mig där min pappa skulle varit,
många frågor många frågetecken inom mig,
varför älskade du inte mig så som du älskade dig själv
du har aldrig brytt dig om mig eller vad som hänt i mitt liv,
du lät mig välja vägen och jag valde denna stig,
Pappret börjar ta slut och brevet likaså
Så jag säger det nu pappa, ha det bra hejdå!



Vackert lilla syster, du kan ju om du vill! :)

2011-01-14 // 01:23:19

gud vilken fin text!

2011-01-14 // 22:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback