finner inga ord

jag brukar inte lyssna på Jusin bieber, men denna låt kom in i hjärtat på en gång. Den berör mig på ett flertal sätt, lyssna och kolla på videon. Sen tror jag att jag är mer känslig då jag jobbar mycket kring fattigdom och konflikter i världen och de va ju sånthär vi fick se i Kosovo, det är hjärtskärande. Finner inga ord på hur orättvist livet egentligen är. Alla har lika världe, alla borde behandlas lika. så, varför kan man inte leva upp till de? varför finns de fattigdom, varför är de så jävla orättvist? blir så less när man ser sånt här, alla borde göra de vi fick göra, åka till ett extremt fattigt land och se hur de är, pröva bo där, pröva ha det som dom. Är så jävla trött på idioter som klagar på sverige och inte är nöjda utan bara är borskämda skitungar, tänk på dom som inte har nånting? vi är fucking bortskämda här i sverige, sen finns det dom som har mer pengar än andra. Men de jag fick se i Kosovo går inte ens att jämföra. Alla borde va nöjda, sluta klaga.. för vi har det verkligen bra här.

Förlåt om jag svär o sånt, men jag blir riktigt förbannad när folk bara ska ha och ha. Va glada för de ni har, va glada för att ni har en familj, va glada att ni inte bor på gatan, va glada att ni har en fungerande sjukvård och allt dedär. Va nöjda!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback