tipp tapp




När jag hör denna låt tänker jag mycket på när jag va liten och firade jul. Jag bokstavligt talat älskade julen, och jag kommer ihåg att jag och min lillasyster älskade att ha uppesittarkväll och att vi aldrig kunde somna förens jätte sent även fast vi la oss jätte tidigt, vi va helt spända på att tomtenissarna skulle komma in.  Julafton har alltid varit något jag älskar, då familjen träffas och verkligen firar jul. Men idag uppskattar jag inte alls julen lika mycket och ja jag vet att de har med åldern att göra, men de är tråkigt.. Jag vill vara barn, jag vill spola tillbaka tiden då mamma stod i köket i flera timmar och gjorde mat och fixade så allt skulle vara pefekt. Mamma har alltid gjort julen perfekt, hon offrar alltid enormt mycket för att vi ska ha det bra. Åh, vill bara bli barn på nytt och njuta lite extra mycket.

Detta är första julen jag bor själv, första året jag inte får vakna av att alex är jätte glad för sina julklappar och få se han slita upp sina julklappar, de är första året jag inte blir väckt av att alla skriker god jul och de är första året jag inte julbakar med mina syskon.  Det är ledsamt, men jag får lära mig att leva med det och leva på hoppet om att göra julen lika bra för mina barn som mamma alltid gjort för oss.  



» vikky

Jo det är sant. Stänger man in problemen hela tiden blir det till slut fullt och det är då allting brister..



Men jag hoppas att du blir bättre, att det inte är något allvarligt och att du blir bra snart igen så du slipper må dåligt hela tiden!

Krya på dig nu stumpan <3

2011-12-07 // 21:15:13

Jag håller med. saknar också den tiden, det känns så konstigt nu. Usch börja typ lipa när ja läste. vi får va glada ändå för att vi har mamma:) Hon har alltid krigat och gjort de bästa för oss. Men du får va glad över att jag slipper komma in o väcka er 4 på morgonen och tvinga er att öppna paket som ja gjorde när vi va yngre haha, eller att ja avslöja att de ej fanns tometenissar, eller jo, jag var ju en hahaha:D

2011-12-08 // 02:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback