mamma, mitt hjärta mitt allt.

Mamma, hur mycket fel jag än begått, har du varit där för mig. Hur många gånger jag gjort dig ledsen och besviken har du funnits till för mig och gett mig andra chanser. Dagar jag legat i min säng som ett apatiskt barn och låtit tårarna rinna, har du suttit med mig. Hur mycket du än har haft att göra, så har du suttit vid min säng tills jag somnat. Du gör allting för din familj, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Du är den som håller oss samman. Du är den som står bakom oss då vi faller, en efter en. Du tar emot oss, var för sig. Vare sig du orkar eller inte.

Ingen i vår familj visar egentligen sin uppskattning till dig. Men det är precis det vi gör. Vi uppskattar dig. Vi uppskattar det du lär oss, den kärlek du ger oss och den värdesättning vi burit med oss sedan talförmågan började sitta på sin plats. Du har lärt oss fyra syskon att kunna känna empati för andra människor. En gåva vi har fått mycket beröm för av andra vuxna i vår vardag.

Du är en sån människa som har varit med om för mycket i ditt liv. Saker som bara har varit rena oturen. Saker som du inte förtjänar att ha gått igenom. Saker som du mått riktigt dåligt över. Men du har tagit dig igenom det och det är just därför du är den person du är idag. Du är stark. Kanske lite för stark i dig själv. Du förtjänar inte att ha så mycket runt omkring dig. Så mycket stress att fokusera på. Allt från dåtid till nutid. Du har uppfostrat  fyra barn  som är helt olika varandra. I många lägen rena motsatsen. Du har tampats med deras problem och funnits för dem i alla lägen. Du har inte vikt av en enda gång. Du stressar för oss. Du sliter och kämpar för att vi ska ha det bra. Du håller koll så att alla gör det de ska göra, att de inte är på de ställen de inte ska och borde, att alla kommer hem den tid vi bestämt och att vi ska. Du gör allt för oss. Även om jag ser att du inte orkar. Du har ditt. Du har dig själv att tänka på också. Du ska inte behöva stressa för oss. Jag vet att du vill väl, du gör det av kärlek.

Jag älskar dig mamma, du är mitt liv. Du är det bästa jorden har att ge 

 



vad fint skrivet.. :)

2011-04-13 // 21:47:33
» elinn

du är så duktig på att uttala dig sötnos!

din mamma är stolt som har världens finaste dotter! <3 :)

2011-04-14 // 09:39:22
» elinn

ja de klart :* saknar dig med!! :( <3

2011-04-14 // 15:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback